مطالعه اقتصادی مدیریتی تأکید دارد که تصمیماتی گرفته می شود تا هدف های خاصی را ارتقاء دهند . گرچه ممکن است هدف دقیق متفاوت باشد . نکته کلیدی این است که مدیر باید هدف های پایانی خود را ارتقاء دهد . مثلاً اگر هدف مدیر بالا بردن سود باشد . باید بتواند نتایج سودزای دوره های عملی جایگزین ( مثل اعمال قیمت های گوناگون ) را برآورد و ارزیابی کند . این پیوست ، استفاده از کلکولوپی از مسائل بهینه سازی را ارائه و مرور می کند . این تکنیک ها در سراسر کتاب بکار برده می شوند. بگذارید با یک مثال آغاز کنید .
بهینه سازی با استفاده از صفحه گسترده. ۱۳
تحلیل تقاضا و قیمت گذاری بهینه. ۱۸